آغاز ثبتنام زائران کهگیلویه و بویراحمد برای مراسم تشییع رهبر شهید

تسنیم/ فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از اعزام متمرکز زائران به تهران و قم مهلت ثبتنام تا هفتم تیرماه خبر داد.
سردار مصطفی مثنوی، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در نشست هماهنگی تشییع رهبر شهید انقلاب، ضمن قدردانی از دستگاههای اجرایی، نهادهای مردمی، ائمه جمعه، فرمانداران و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: حضور گسترده و منظم مردم در بیش از 100 شب برنامه و تجمع مردمی، استان را به الگویی موفق در کشور تبدیل کرد که این دستاورد، حاصل همدلی و همکاری تمام مجموعهها بود.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشریح برنامههای پیشبینیشده، از ساماندهی اعزام زائران به تهران، قم و مشهد مقدس و همچنین استقرار مواکب در مسیرهای منتهی به مراسمهای پیش رو خبر داد.
مثنوی افزود: در شرایط کنونی، چهار مأموریت اصلی شامل اعزام زائران به تهران و قم، اعزام خادمان مواکب به مشهد مقدس، میزبانی از زائران عبوری و برگزاری مراسمهای بزرگداشت در سطح استان، در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه اصلیترین برنامه، حضور در آیین وداع و تشییع در تهران و قم است، گفت: علاوه بر اعزام عمومی، اعزام متمرکز نخبگان، مسئولان، عشایر، دانشگاهیان و سایر اقشار اثرگذار نیز برنامهریزی شده است.
مثنوی تصریح کرد: مسئولیت ساماندهی اعزامها به معاونت اردویی سپاه واگذار شده و با هماهنگیهای صورتگرفته با شهرداری منطقه 14 تهران (معین استان)، امکانات اسکان و تغذیه زائران فراهم شده است و پیشنهاد اولیه برای مدیریت بهتر، ثبتنام 10 هزار نفر از زائرانی است که با خودروهای شخصی عازم تهران میشوند.
وی با اشاره به اعزام یکهزار نفر در قالب 20 دستگاه اتوبوس افزود: ثبتنام متقاضیان از طریق مواکب، پایگاههای طرح بعثت، تشکلهای مردمی، پایگاههای بسیج و ستادهای شهرستانی تا هفتم تیرماه انجام میشود تا مقدمات اعزام در روزهای بعد فراهم گردد.
مثنوی درباره برنامههای مشهد مقدس نیز گفت: تمرکز استان بر اعزام خادمان مواکب برای خدماترسانی به زائران است و در همین راستا، شهرداری مشهد 30 غرفه در ابعاد 3 در 9 متر در اختیار استان قرار داده است که با فعالیت 30 موکب و در قالب سه شیفت، حدود 450 نفر از خادمان به این مأموریت اعزام خواهند شد.
وی با اشاره به ضرورت تداوم خدماترسانی در داخل استان ادامه داد: به دلیل قرارگیری استان در مسیر تردد زائران، تعدادی از مواکب در شهرستانهای گچساران، بهمئی، دنا، کهگیلویه و سایر نقاط مسیر برای پذیرایی از زائران مستقر خواهند شد و باتوجه به عبور شمار زیادی از زائران عراقی (بیش از یک میلیون نفر) از کشور، لازم است تمهیدات لازم برای خدماترسانی به این زائران در استان اندیشیده شود.
مثنوی تأمین ناوگان حملونقل، تغذیه بینراهی، خدمات درمانی و اقلام فرهنگی را نیازمند همکاری ویژه دستگاههای اجرایی دانست و در پایان افزود: برگزاری مراسمهای بزرگداشت در مرکز استان و 28 نقطه تعیینشده در شهرستانها نیز با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دستور کار قرار دارد تا امکان حضور علاقهمندان در این آیینها فراهم شود.
حضور گسترده در مراسم تشییع رهبر امت، مایه اقتدار نظام و بهت دشمنان است
حجتالاسلام سیدنصیر حسینی، نماینده ولیفقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تجلیل از ایثارگریهای رهبر امت در مسیر بقای اسلام و انقلاب، تأکید کرد که برگزاری باشکوه مراسم تشییع ایشان، پاسخی دندانشکن به دشمنان و مایه حیرت جهانیان خواهد بود.
حسینی، در نشست هماهنگی مراسم تشییع، با اشاره به جایگاه والای آن شهید در انقلاب جهانی، اظهار کرد: ایشان سالیان متمادی سکاندار این مسیر بود و رنجها و سختیهای بسیاری را تحمل کرد. وی جان عزیز خود را در راه بقای نظام، حفظ اسلام و دفاع از مردم فدا کرد.
وی افزود: آن شهید در هیچ لحظهای نه ترسید و نه عقب نشست. معتقدیم انسجام و پیروزیهایی که در این شرایط نصیب ما شده است، به برکت خون مقدس ایشان است.
نماینده ولیفقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روحیه جسورانه آن شهید در حمایت از مظلومان گفت: امروز شایسته است که مراسم تشییع وی، باشکوه و با عظمت برگزار شود تا این افتخار بزرگ نصیب ملت گردد و حضور گسترده مردم در این آیین، منبع قدرت برای نظام و پاسخی دندانشکن به دشمنان خواهد بود؛ دشمن با دیدن خیل عظیم مردم، بیش از پیش به قدرت این ملت پی خواهد برد و ما نیز با این همبستگی، انسجام بیشتری خواهیم یافت.
حسینی خاطرنشان کرد: جهان از مراسم تشییع شهیدان رئیسی و حاجقاسم سلیمانی در بهت و حیرت فرو رفت؛ از این رو، تشییع رهبر امت نیز یک رویداد جهانی است که با حضور میهمانان خارجی برگزار خواهد شد.
وی در پایان تأکید کرد: تمامی دستگاههای استان موظفاند با بسیج همه امکانات، بهترین خدمات را به زائران و میهمانان این مراسم ارائه دهند.
پیشبینی حضور بیش از 10 هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تشییع قائد امت
یدالله رحمانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیشبینی حضور بیش از 10 هزار نفر از مردم این استان در مراسم وداع و تشییع «قائد امت» در تهران خبر داد.
رحمانی در نشست هماهنگی مراسم تشییع و بزرگداشت این رهبر شهید، ضمن تجلیل از حضور حماسی مردم در 113 شب گذشته در میادین و خیابانها، بیان کرد: مردم استان طی این مدت با حضور پرشور و خلق صحنههایی بیبدیل، تاریخساز شدند که شایسته قدردانی است.
وی با اشاره به برنامهریزیهای انجامشده برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم تشییع پیکر «قائد شهید»، بر لزوم آمادگی صددرصدی دستگاههای نظامی، امدادی و پشتیبانی تأکید کرد و افزود: ضروری است با رویکردهای پیشدستانه، هوشمندانه و اتخاذ تدابیر چندلایه، مراسمی در شأن جایگاه ایشان مدیریت و برگزار شود.
رحمانی با بیان اینکه بخشی از اقدامات لازم توسط شورای تأمین پیگیری شده است، تصریح کرد: باید تمامی ظرفیتهای مدیریتی، اجرایی و پشتیبانی استان برای برگزاری مراسمی درخور شأن رهبر شهید بسیج شود.
وی با اشاره به اینکه مراسم وداع و تشییع در بازه زمانی سیزدهم تا هجدهم تیرماه برنامهریزی شده است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی، تقویت وفاق و انسجام ملی است و تمام ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی استان باید در این مسیر بهکار گرفته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر اهمیت تدابیر امنیتی و پدافند غیرعامل تأکید کرد و گفت: با توجه به احتمال سوءاستفاده دشمنان، رصد مستمر تهدیدات و تحرکات مشکوک باید در دستور کار نهادهای امنیتی قرار گیرد و همچنین دستگاههای اجرایی، امدادی و درمانی موظفاند برای مواجهه با هرگونه شرایط احتمالی، در بالاترین سطح آمادگی باشند.
رحمانی با اشاره به پیشبینی اعزام بیش از 10 هزار نفر از استان به تهران و قم برای شرکت در مراسم وداع، گفت: فرآیند ثبتنام زائران از فردا، یکم تیرماه، از طریق مواکب و اجتماعات شبانه آغاز شده و طی یک هفته نهایی خواهد شد تا آمار دقیق متقاضیان مشخص شود.
وی همچنین از برگزاری مراسم نمادین تشییع در 28 نقطهای که مردم طی 113 روز اخیر در آن حضور داشتهاند، خبر داد و افزود: با هماهنگیهای صورتگرفته با فرمانده سپاه فتح و شهرداری منطقه 14 تهران، شرایط اسکان و پذیرایی زائران اعزامی از استان برای مدت دو تا سه شب فراهم شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به خدمترسانی 30 موکب استان در مشهد مقدس، بر ضرورت خدماترسانی شایسته به زائران، بهویژه زائران کشورهای همسایه که از مسیر استان عبور میکنند، تأکید کرد.
رحمانی در پایان، حفظ وحدت و وفاق ملی را اولویت اصلی این مراسم دانست و خطاب به سرتیمها و مدیران کاروانها تأکید کرد: از هر گونه اظهارنظری که موجب تفرقه و دوقطبیسازی شود، بهطور جد خودداری کنند.


















