پلمپ ۲ مرکز درمانی غیرمجاز در سنندج

ایرنا/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از پلمپ ۲ مرکز درمانی غیرمجاز و فاقد صلاحیت در سنندج خبر داد.
اسعد فتحی پور، اظهار کرد: نخستین مرکز پلمپشده، یک مطب دندانپزشکی کاملا فاقد مجوز بود که در پوشش ارائه خدمات تخصصی مانند ترمیم، عصبکشی، جرمگیری و کامپوزیت، توسط افرادی بیصلاحیت اداره میشد.
وی افزود: کارشناسان نظارت بر درمان ضمن بازرسی از این محل، عدم حضور دندانپزشک دارای پروانه رسمی را محرز و با استناد به ماده ۳ قانون مربوط به امور پزشکی، دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی، نسبت به پلمپ و تعطیلی آن اقدام کردند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: دومین مرکز، یک موسسه خدمات پوست و زیبایی بود که از مدتی پیش تحت رصد ویژه بازرسان قرار داشت.
دکتر فتحی پور ادامه داد: این مرکز غیرمجاز که بدون حضور پزشک متخصص و صرفاً توسط نیروهای فاقد صلاحیت اداره میشد، با ترفندهای پیچیده، فرار از نظارت را در دستور کار خود قرار داده بود.
وی یادآور شد: نصب دوربینهای مداربسته، پذیرش انتخابی مراجعان و انجام خدمات در پشت درهای بسته، از جمله روشهایی بود که این مرکز برای فریب بازرسان به کار میگرفت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: هر ۲ مرکز براساس ماده ۳ قانون امور پزشکی، دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی پلمپ و پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع شد.
دکتر فتحی پور از مردم خواست پیش از دریافت هر گونه خدمات درمانی و زیبایی، از معتبر بودن مجوز مرکز و مسئول فنی اطمینان پیدا کنند.
وی به این هم اشاره کرد که سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشها، شکایات و انتقادات مردم است.

















