آغاز برنامهریزی شهرداری شیراز برای میزبانی از زائران اربعین در مرز شلمچه

ایسنا/ معاون محیط زیست و خدمات شهری و رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری شیراز با برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین، بر هماهنگی کمیتههای تخصصی برای استقرار موکب حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) و ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی و فرهنگی به زائران در مرز شلمچه تأکید کرد.
روحالله خوشبخت، معاون محیط زیست و خدمات شهری و رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری شیراز در نشست معاونت محیط زیست و خدمات شهری، از برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین حسینی با هدف هماهنگی، برنامهریزی و آمادگی هرچه بیشتر برای خدمترسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد.
وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل برپایی موکب حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) شهرداری شیراز در مرز شلمچه، نخستین جلسه ستاد اربعین حسینی با حضور رؤسای کمیتههای تخصصی و مدیر اجرایی موکب برگزار شد.
خوشبخت افزود: در این نشست، آخرین برنامهریزیها و هماهنگیهای لازم برای استقرار و فعالیت موکب، تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز، ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی، بهداشتی، ایمنی، حملونقل و اطلاعرسانی به زائران مورد بررسی قرار گرفت و وظایف هر یک از کمیتهها تشریح شد.
رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری شیراز در ادامه با تأکید بر لزوم همافزایی میان بخشهای مختلف شهرداری گفت: خدمت به زائران سید و سالار شهیدان(ع) افتخاری بزرگ برای مجموعه مدیریت شهری است و تمامی کمیتهها باید با انسجام، برنامهریزی دقیق و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود، زمینه ارائه خدمات شایسته به زائران را فراهم کنند.
در این جلسه رؤسای کمیتههای پشتیبانی و مالی، حملونقل، برنامهریزی و سرمایه انسانی، فرهنگی و اجتماعی، امنیتی و انتظامی، بازرسی و ارزیابی عملکرد، اطلاعرسانی، زیرساخت، بهداشت و درمان و ایمنی و آتشنشانی حضور داشتند و پیرامون اقدامات اجرایی و برنامههای پیشرو به تبادل نظر پرداختند.
موکب حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) شهرداری شیراز مطابق سالهای گذشته، همزمان با ایام اربعین حسینی در مرز شلمچه به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خدماترسانی خواهد کرد.

















