برق ادارات دولتی کرمانشاه یک روز در هفته قطع می‌شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
برق ادارات دولتی کرمانشاه یک روز در هفته قطع می‌شود

ایسنا/ براساس مصوبه کارگروه انرژی و مدیریت مصرف استان کرمانشاه و در راستای حمایت از حوزه تولید و صنعت، از ابتدای تیر برق ادارات دولتی کرمانشاه، بجز ادارات خدمات رسان، یک روز در هفته قطع می‌شود و این مجموعه‌ها موظفند با استفاده از دیزل ژنراتور، برق مورد نیاز برای ارائه خدمات خود را تامین کنند.

طهماسب نجفی، روز دوشنبه اول تیر در نشست کارگروه انرژی و مدیریت مصرف استان که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و مدیران عضو برگزار شد، عنوان کرد: موضوع کاهش ناترازی‌ها و مدیریت مصرف انرژی به شکل ویژه‌ای از سوی دولت و مدیریت ارشد استان پیگیری می‌شود و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

وی از مدیریت مصرف انرژی در ادارات دولتی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این حوزه نام برد و گفت: در همین راستا ادارات دولتی موظف به تامین دیزل ژنرانور و نصب پنل های خورشیدی برای تامین انرژی مورد نیاز در شرایط قطع برق شده‌اند.

معاون عمرانی استاندار به قطع یک روز در هفته برق ادارات استان اشاره کرد و گفت: انرژی صرفه جویی شده از این محل در اختیار صنایع قرار داده می‌شود.

وی در ادامه تامین برق خانگی را یک اولویت مهم عنوان کرد و گفت: برنامه‌های قطع برق احتمالی نیز باید از طریق سامانه‌های مختلف به شکل مناسبی اطلاع رسانی شود تا زندگی عادی مردم مختل نشود.

معاون عمرانی استاندار به اهمیت نقش آفرینی مردم در کاهش مصرف برق اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در نشست‌های مختلف موضوع ناترازی انرژی در کشور و ضرورت همراهی و مشارکت مردم در برنامه‌های مدیریت مصرف اشاره می‌کند و این موضوع نشانگر اهمیت این حوزه است.

وی تاکید کرد: حضور مردم در هر عرصه‌ای تحول آفرین است و باید بسترهای لازم برای مشارکت مردم در زمیته مدیریت مصرف انرژی فراهم شود.

جلیل بالایی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه به تلاش‌های بسیار گسترده‌ دولت برای کاهش ناترازی‌ها اشاره کرد و گفت: در دولت چهاردهم پنج هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق خورشیدی کشور افزوده شده و این‌کار کمک بسیار زیادی به کاهش ناترازی‌ها در کشور کرده است.

وی به ضرورت نقش آفرینی ادارات دولتی در کاهش ناترازی‌های انرژی اشاره کرد و گفت: ادارات دولتی اقدام به تهیه ژنراتور برای تامین برق در مواقع اضطراری کرده‌اند و سوخت مورد نیاز هم تامین شده است، ولی تاکنون استفاده‌ مناسبی از این امکانات در راستای کمک به ناترازی‌ها صورت نگرفته است.

بالایی ادامه داد: طبق تصویب کارگروه از اول تیرماه یک روز در هفته برق ادارات دولتی، بجز دستگاه های خدمات رسان، قطع می‌شود و ادارات باید با استفاده از دیزل ژنراتورهایی که در اختیار دارند برق مورد نیاز را تامین کنند تا مشکلی در زمینه ارائه خدمات به شهروندان ایجاد نشود.

وی گفت: مشارکت ادارات در مدیریت مصرف برق، یک پیام دلگرم کننده برای تولیدکنان، کارآفرینان و شهروندان است و نشان دهنده همدلی و همراهی بخش دولتی و بخش خصوصی در شرایط سخت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در ادامه به اهمیت مدیریت مصرف انرژی بر اساس شاخص‌های علمی در ادارات دولتی اشاره کرد و گفت: سند ممیزی انرژی باید برای تمامی دستگاه‌های اجرایی تعریف شود و بر اساس آن سهم انرژی استاندارد هر مجموعه اداری و راهکارهای جلوگیری از اضافه مصرف تعیین شود. 

در این نشست شرکت توانیر گزارشی پیرامون راهکارهای مدیریت مصرف برق در حوزه های مختلف ارائه کرد.

همچنین گزارشی از وضعیت راه اندازی دیزل ژنراتورهای اضطراری در ادارات استان ارائه شد.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today