رهاسازی ۲.۲ میلیون قطعه ماهی در هورالعظیم

ایسنا/ استاندار خوزستان از رهاسازی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ماهی بومی و سازگار با اقلیم استان در تالاب بینالمللی هورالعظیم خبر داد و بر بازگشت رونق گذشته به این منطقه مستعد پرورش ماهی تأکید کرد.
سید محمدرضا موالیزاده، روز دوشنبه اول تیر در حاشیه مراسم رهاسازی ماهیان در هورالعظیم گفت: هر یک از این ماهیها ۲ گرم وزن دارند و دو میلیون و دویست هزار قطعه ماهی رهاسازی شده است که همگی گونههای سازگار و بومی خوزستان هستند.
استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیتهای تاریخی این تالاب بینالمللی افزود: از سالهای دور، هورالعظیم منطقهای مستعد برای پرورش ماهی بوده و بهترین ماهیها در آن تکثیر میشده است.
موالیزاده با بیان اینکه این ماهیها انشاءالله ظرف مدت چند ماه رشد خواهند کرد، خاطرنشان کرد: شرایط مناسبی برای تکثیر آنها در این محیط فراهم است و امیدواریم با کمک دستاندرکاران، رونق گذشته به هورالعظیم بازگردد.
وی در پایان گفت: طی سالهای اخیر به دلیل مشکلات مختلف، این وضعیت مطلوب در هورالعظیم وجود نداشته است. امروز تلاش میکنیم با انجام اقدامات مؤثر، این کار ارزشمند را به دوران شکوفایی خود بازگردانیم.


















