3
1
0





ایسنا/ همزمان با شب هشتم ماه محرم ۱۴۴۸ هجری قمری، دوشنبه، ۱ تیر ۱۴۰۵، آیین عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور گسترده و پرشور مردم در شهرک شهید بهشتی مشهد، معروف به «شهرک عربها»، برگزار شد. عزاداران با برپایی مراسم سینهزنی، نوحهخوانی و سوگواری، ارادت خود را به سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش ابراز کردند. شهرک عربها که حدود سه دهه پیش برای اسکان خانوادههای جنگزده خوزستانی در مشهد شکل گرفت، امروزه نیز یکی از کانونهای مهم برگزاری آیینهای سنتی و پرشور محرم در این شهر به شمار میرود و هر ساله میزبان جمعیت زیادی از عاشقان اهل بیت(ع) است.