اروپا گزینه تحریم بنگویر را روی میز گذاشت

ایرنا/ «انور العنونی»، سخنگوی امور خارجی کمیسیون اروپا،روز دوشنبه اعلام کرد موضوع اعمال تحریم علیه بنگویر در نشست اخیر وزیران خارجه اتحادیه اروپا مطرح شده است، اما کشورهای عضو هنوز درباره آن به اجماع نرسیدهاند.
العنونی در نشست خبری روزانه کمیسیون اظهارات «ایتمار بنگویر»، وزیر امنیت داخلی راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی، درباره به آتش کشیدن لبنان را بشدت محکوم کرد.
وی گفت: ما این ادبیات را با شدیدترین عبارات محکوم میکنیم، اما درباره گامهای آینده علیه بنگویر گمانهزنی نخواهم کرد.
العنونی تاکید کرد اتحادیه اروپا در کنار لبنان و ملت این کشور ایستاده است و لبنان بهای سنگین جنگی را میپردازد که خود آن را انتخاب نکرده است. وی افزود مردم لبنان مدتهاست رنجی سنگین و فراتر از حد تحمل را متحمل شدهاند.
سخنگوی کمیسیون اروپا همچنین بار دیگر از رژیم صهیونیستی خواست به حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان احترام بگذارد و مطابق قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل از اراضی لبنان عقبنشینی کند.
بنگویر پس از کشته شدن شماری از نظامیان صهیونیست در حمله حزب الله به نیروهای اشغالگر در داخل خاک لبنان، خواستار به آتش کشیدن شده بود. او همچنین گفته بود در برابر هر اشک مادر اسرائیلی، باید هزار مادر لبنانی گریه کنند.
در همین حال، «بتسلئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی نیز پس از کشتهشدن چهار نظامی صهیونیست، خواستار تشدید حملات به لبنان شد و گفت: «درهای جهنم را باز کنید.»
از دوم مارس گذشته، رژیم صهیونیستی حملات گستردهای علیه لبنان آغاز کرده است که بر اساس آمار وزارت بهداشت لبنان، تاکنون به شهادت ۴۱۰۶ نفر و مجروح شدن ۱۲۱۵۳ نفر منجر شده و بیش از یک میلیون نفر را آواره کرده است.
رژیم صهیونیستی همچنان بخشهایی از جنوب لبنان را در اشغال خود دارد؛ برخی از این مناطق از دههها پیش و برخی دیگر از زمان جنگهای اخیر میان سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ اشغال شدهاند. این رژیم همچنین در جریان تجاوز کنونی بیش از ۱۰ کیلومتر در خاک لبنان پیشروی کرده است.
رژیم صهیونیستی علاوه بر اشغال اراضی فلسطینی، بخشهایی از خاک سوریه را نیز در اشغال خود نگه داشته و همچنان از عقبنشینی از این مناطق و پذیرش تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس قطعنامههای مربوط سازمان ملل خودداری میکند.


















