چراغ سبز کانادا برای ساخت ۱۰ راکتور هسته‌ای

منبع
ايرنا
بروزرسانی
چراغ سبز کانادا برای ساخت ۱۰ راکتور هسته‌ای

ایرنا/ کانادا روز دوشنبه از راهبرد خود برای توسعه انرژی هسته‌ای رونمایی و اعلام کرد،کشورش قصد دارد ۱۰ راکتور هسته‌ای بسازد.

به گزارش رویترز، تیم هاجسون وزیر منابع ملی کانادا با اعلام این راهبرد اظهار کرد که ما تا سال ۲۰۳۵ دو راکتور هسته‌ای جدید احداث خواهیم کرد و تا سال ۲۰۴۰ ساخت پنج راکتور را برنامه ریزی کردیم.
وی با بیان اینکه کانادا چند راکتور جدید دیگر نیز خواهد ساخت، افزود: هدف ما این است که در کمتر از ۲۵ سال آینده تولید برق خود را دو برابر کرده و یک اقتصاد کم‌کربن ایجاد کنیم.
این راهبرد شامل هیچ بودجه جدیدی نمی‌شود اما دولت کانادا اعلام کرده است که تا آوریل ۲۰۲۷ برنامه‌ای سیاسی را منتشر خواهد کرد که شرایط حمایت فدرال و ابزارهای تامین مالی موجود برای پروژه‌های هسته‌ای جدید را تشریح خواهد کرد.
تقریبا ۱۳ درصد از برق کانادا از طریق انرژی هسته‌ای تولید می‌شود.
کانادا دومین تولیدکننده بزرگ اورانیوم در جهان و میزبان بزرگ‌ترین ذخایر اورانیوم با غنای بالا در جهان است.

🔹"آخرین خبر" در روبیکا
🔹"آخرین خبر" در ایتا
🔹"آخرین خبر" در بله

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره