خشم ترامپ از قیمت بنزین؛ مردم را سرکیسه نکنید

فارس/ رئیسجمهور آمریکا، شرکتهای بزرگ نفتی را به «سرکیسه کردن» آمریکاییها متهم کرد و گفت با وجود سقوط آزاد قیمت نفت، قیمت بنزین در جایگاهها پایین نیامده است.
دونالد ترامپ که بسیار در تلاش است تا نقش خود را در پایین آورد قیمت نفت که پس از جنگ علیه ایران به شدت افزایش یافت، پررنگ کند، مدعی شد که قیمت نفت در حال سقوط آزاد است اما شرکتهای نفتی همچنان سوخت را با قیمت بالا به مردم آمریکا عرضه میکنند.رئیسجمهور آمریکا، با انتشار پیامی تند در شبکه اجتماعی «تروث سوشال»، شرکتهای بزرگ نفتی را به «سرکیسه کردن» مشتریان متهم کرد و از وزارت دادگستری خواست فوراً این موضوع را بررسی کند.
ترامپ در این پیام نوشت: «شرکتهای بزرگ نفتی قیمت بنزین در جایگاهها را متناسب با کاهش شدید قیمتی که خودشان برای نفت میپردازند، پایین نمیآورند. قیمت نفت دارد سقوط آزاد میکند! به عبارت دیگر، مشتریها دارند سرکیسه میشوند.»رئیسجمهور آمریکا با لحنی دستوری و تهدیدآمیز افزود: «من به وزارت دادگستری دستور دادهام که فوراً بررسی این موضوع را شروع کند. قیمت بنزین بهتر است خیلی سریعتر از چیزی که الان میبینم پایین بیاید!»

این اظهارات در حالی مطرح میشود که قیمت جهانی نفت تحت تأثیر تفاهم آتشبس با ایران و گشایش تنگه هرمز کاهش یافته است. به نظر میرسد ترامپ با این موضعگیری تلاش دارد بخشی از فشار انتقادات وارده به خود بابت راهاندازی جنگ با ایران را خنثی کند.
















