سقف افزایش اجارهبها در استان ایلام تعیین شد

فارس/ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: یکی از مهمترین راهکارهای حمایت از مستأجران، ساخت مسکن اجارهای ارزانقیمت است و بر اساس مصوبه وزارت راه و شهرسازی، سقف افزایش اجارهبها در استان ایلام برای سال جدید ۲۹ درصد تعیین شده است.
جلسه شورای تأمین مسکن استان امروز دوشنبه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.
رضا دارابی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در این نشست اظهار کرد: یکی از بهترین اقدامات برای حل مشکلات مستأجران، ساخت مسکن اجارهای ارزانقیمت است و باید زمینهای فراهم شود تا اقشار مختلف جامعه بتوانند از مسکن مناسب و با قیمت قابلقبول بهرهمند شوند.
وی افزود: این موضوع باید از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ادارهکل راه و شهرسازی استان بهصورت جدی پیگیری شود تا بخشی از دغدغههای موجود در حوزه مسکن کاهش یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام ادامه داد: بر اساس نظر نهایی وزارت راه و شهرسازی و با احتساب ۵۰ درصد تورم نقطهبهنقطه اسفندماه، حداکثر میزان افزایش اجارهبها در استان ایلام برای سال جدید ۲۹ درصد تعیین شده است.
دارابی خاطرنشان کرد: واحدهای نهضت ملی مسکن که در مراحل پایانی ساخت قرار دارند باید بهصورت هفتگی مورد رصد و پایش قرار گیرند تا نواقص احتمالی آنها در سریعترین زمان ممکن برطرف شده و مطابق برنامه زمانبندی به متقاضیان تحویل شوند.
وی همچنین از فعال شدن مجدد سامانه جذب قیر اختصاصیافته از سوی سازمان بازآفرینی شهری خبر داد و بیان کرد: شهرداریهای استان موظف هستند نسبت به جذب و استفاده از این سهمیه اقدام کنند تا بخشی از مشکلات مربوط به آسفالت معابر در بافتهای فرسوده شهری برطرف شود.
















