پیشبینی توزیع یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذا میان نیازمندان خوزستان

فارس/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: پیشبینی میشود تا پایان ماه صفر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۳۵۰ هزار بسته معیشتی در میان خانوادههای کمبرخوردار توزیع شود.
جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از اجرای گسترده پویش «اطعام و احسان حسینی» در سراسر استان خبر داد و اظهار کرد: پیشبینی میشود تا پایان ماه صفر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۳۵۰ هزار بسته معیشتی در میان خانوادههای کمبرخوردار توزیع شود.
وی افزود: همزمان با آغاز ماه محرم، ۱۷۱ آشپزخانه در نقاط مختلف خوزستان فعالیت خود را آغاز کردهاند که از این تعداد، ۴۲ آشپزخانه در مناطق محروم و حاشیهنشین اهواز مستقر شده و سایر مراکز در شهرستانهای استان مشغول خدمترسانی هستند.
وی با اشاره به ظرفیت بالای آشپزخانه مرکزی اهواز افزود: این مرکز روزانه توانایی طبخ پنج هزار پرس غذا را دارد و غذاهای سنتی از جمله قیمه و قرمهسبزی پس از آمادهسازی، توسط خودروهای امدادی در مناطق کمبرخوردار و حاشیهای شهر توزیع میشود.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه خانوادههای تحت حمایت کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار، ایتام و دیگر اقشار نیازمند در اولویت دریافت خدمات قرار دارند، گفت: با همکاری مراکز نیکوکاری، هیأتهای مذهبی، مساجد و مواکب تلاش شده فاصله زمانی بین طبخ و توزیع غذا به حداقل برسد تا غذای گرم و باکیفیت در کوتاهترین زمان ممکن به دست جامعه هدف برسد.
شیبه از رشد ۲۰ درصدی توزیع غذای گرم نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر غذای گرم، ۳۵۰ هزار بسته معیشتی شامل اقلام اساسی مانند برنج، روغن، حبوبات و کنسرو نیز میان نیازمندان توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار ۵۰ هزار سبد ویژه کودکان و ۲۰ هزار بسته بهداشتی مخصوص بانوان نیز در قالب این پویش پیشبینی شده است.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به مشارکت گروههای مردمی در اجرای این طرح گفت: ۳۵۰ گروه جهادی بهصورت داوطلبانه مسئولیت بستهبندی و رساندن نذورات به منازل سالمندان و افراد دارای معلولیت را برعهده دارند. همچنین ۱۲ مرکز نیکوکاری در شهرهای مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، بهبهان و شوشتر تأمین بخشی از گوشت و مرغ مورد نیاز آشپزخانهها را هماهنگ میکنند.
وی درباره نظارت بر روند تهیه و توزیع غذا نیز بیان کرد: همزمان با آغاز اجرای پویش، تیمهای بازرسی فعالیت خود را آغاز کردهاند و تمامی آشپزخانهها موظف هستند نمونه غذاهای تولیدی را برای بررسی و کنترل کیفیت به آزمایشگاههای سیار ارسال کنند. همچنین سامانهای برای دریافت و ثبت نظرات مخاطبان راهاندازی شده تا کیفیت خدمات بهصورت مستمر ارزیابی شود.
شیبه در بخش دیگری از سخنان خود به راهاندازی سامانه پیامکی مشارکت در پویش اشاره کرد و گفت: خیران میتوانند از طریق کد دستوری #۸۸۷۷*۰۶۱ ضمن پرداخت نذورات، محل هزینهکرد کمکهای خود را نیز انتخاب کنند.
به گفته وی، تاکنون بیش از یکهزار و ۸۰۰ پرداخت اینترنتی در این سامانه ثبت شده که نشاندهنده استقبال مناسب مردم از این طرح خداپسندانه است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان اینکه پویش «اطعام و احسان حسینی» تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مشارکتهای مردمی و حجم درخواستها، احتمال تداوم اجرای این پویش در ایام اربعین نیز وجود دارد و از خیران درخواست میشود در کنار تأمین غذای گرم، نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز خانوادههای محروم نیز مشارکت داشته باشند.

















