رئیس بانک مرکزی: از شنبه تخصیص و تأمین ارز واردات افزایش معنادار خواهد داشت

فارس/رئیس کل بانکمرکزی از افزایش تخصیص و تأمین ارز واردات از روز شنبه خبر داد.
همتی رئیس کل بانکمرکزی اظهار داشت: در ماههای گذشته، بهدلیل نااطمینانیها و ضرورت صیانت از ثبات بازار ارز، بانکمرکزی ناگزیر بود با احتیاط بیشتری در تخصیص و تأمین ارز عمل کند و بخشی از منابع ارزی کشور نیز برای تقویت ذخایر اختصاص یافت.
وی گفت: اکنون با رفع محدودیت صادرات نفتی در چارچوب معافیت اخیر و بهبود امکان دسترسی به منابع ارزی، دست بانکمرکزی برای افزایش معنادار تخصیص و تأمین ارز بازتر شده است.
وی افزود: بر همین اساس، بانک مرکزی بخشی از ذخایر ارزی تقویتشده در ماههای اخیر را روانۀ چرخه تأمین ارز خواهد کرد و از روز شنبۀ آینده تغییر محسوسی در تخصیص و تامین ارز صنعت، ایجاد و در اولین مرحله دو میلیارد دلار تامین ارز خواهد شد.
همتی اظهار داشت: افزایش تخصیص و تأمین ارز، بهویژه برای کالاهای اساسی، مواد اولیه، کالاهای واسطهای و نیازهای تولید، میتواند فشار ناشی از محدودیت واردات بر قیمتها را کاهش دهد و به کنترل تورم کمک کند.

















