آلمان: ترامپ مقصر اصلی بسته شدن تنگه هرمز است

فارس/ وزیر دفاع آلمان با مقصر خواندن ترامپ در زمینه بسته شدن تنگه هرمز گفت، ما علاقمندیم به باز شدن این آبراه کمک کنیم اما با رضایت ایران و عمان.
بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، مستقیماً دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا را مسئول بحران جهانی انرژی ناشی از بسته شدن تنگه هرمز معرفی کرد.
پیستوریوس در یک گفتوگوی تلویزیونی با اشاره به انسداد این گذرگاه راهبردی گفت، «در نهایت، دونالد ترامپ بود که چوبپنبه را در تنگه هرمز فرو کرد. ما علاقهمندیم آن را خارج کنیم اما این کار باید با رضایت ایران و عمان صورت گیرد.»
از زمان حمله آمریکا و اسرائیل به ایران و بسته شدن تنگه هرمز، دولتهای اروپایی که بخش عمده نفت و گاز مورد نیاز خود را از طریق واردات تأمین میکنند، با نگرانی شاهد افزایش قیمت انرژی و کاهش ذخایر گاز بودهاند.
وزیر دفاع آلمان با تاکید بر حل این بحران از طریق مسالمت آمیز افزود، ما علاقهمندیم در باز شدن تنگه هرمز کنبم اما این کار باید با رضایت ایران و عمان صورت گیرد.


















