اسلوونی: جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران اشتباه بود

فارس/رئیس جمهور اسلوونی تصریح کرد که جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران یک اشتباه بود و ترامپ خود به این امر پی برده است.
«ناتاشا پیرک موسار»، رئیس جمهور اسلوونی اعلام کرد که باید گفتوگو درباره یک سیاست دفاعی مشترک اروپایی آغاز شود و وابستگی به آمریکا کاهش یابد.
موسار به شبکه قطری الجزیره گفت: جنگ میان آمریکا، اسرائیل و ایران یک اشتباه بود و فکر میکنم ترامپ این موضوع را فهمیده است.
وی افزود که از نقش قطر در میانجیگری برای توقف جنگ و دستیابی به توافق میان آمریکا و ایران تمجید میکند.
رئیس جمهور اسلوونی تصریح کرد که اتحادیه اروپا در عرصه بینالمللی به دلیل نبود وحدت در مواضع سیاست خارجیاش، مانند یک «کوتوله» به نظر میرسد.
موسار اظهار داشت: سالها را از دست دادیم تا رهبران اروپا قانع شوند که برای پایان دادن به جنگ اوکراین، کانالهای ارتباطی با روسیه را باز کنند.
وی در پایان خواهان انجام تحقیقات فراگیر درباره مداخله اسرائیل در انتخابات اسلوونی و اروپا شد.

















